به گفته کرای‌تک کنسول های نسل بعد از درایور‌های SSD استفاده می‌کنند

با نزدیک شدن به فصل پاییز، بد نیست دوباره یادآوری کنیم که حدود یک سال تا انتشار کنسول‌های نسل بعدی دو شرکت مایکروسافت و سونی باقی مانده است. با توجه به این موضوع، اکثر ناشرین و توسعه دهندگان بزرگ احتمالا کیت‌های توسعه‌ی خود را دریافت کرده‌اند. اگرچه مشخصات این دو کنسول هنوز نهایی نشده است ولی طبیعتا این کیت‌ها شباهت زیادی به نسخه‌ی نهایی کنسول‌ها خواهند داشت و به همین دلیل گاها شاهد انتشار نظرات بازی‌سازان مختلف درباره‌ی این کنسول‌ها هستیم.

 

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت اطلاعات مختصری از کنسول‌های نسل بعدی خود که پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شوند را در اختیار هواداران و کاربران قرار داده‌اند. می‌دانیم که سخت‌افزارهای کنسول نسل بعدی از یک پردازنده‌ی Zen 2 استفاده کرده و تلاش دارند خروجی ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ را به کاربران عرضه کنند. این کنسول‌ها در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی رهگیری پرتو، از یک نسخه‌ی اختصاصی درایوهای حالت جامد یا همان SSD نیز استفاده می‌کنند.

 

وب‌سایت Wccftech اخیرا به سراغ یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی یعنی کرای‌تک (CryTech) رفته و به مناسبت نزدیک شدن به زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ساخته‌ی جدید آن‌ها یعنی Hunt: Showdown، با این شرکت مصاحبه کرده است. یکی از مواردی که در این مصابحه به آن پرداخته شد، موضوع کنسول‌های نسل بعدی بود. تیم سازنده‌ی بازی در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که آیا می‌توانیم انتظار یک انقلاب عظیم را در این کنسول‌های  داشته باشیم یا خیر، بیان کرده‌اند:

 

اگر کیفیت بصری بازی‌ها در کنسول‌های نسل بعدی با همین روند سریعی که انتظار داریم، پیشرفت کند، هاردهای سریعی که به ما وعده داده شده‌اند، نقطه‌ی کلیدی و موثر در نسل بعدی خواهند بود. در کنار تاثیر واضحی که برروی سرعت و زمان بارگذاری بازی‌ها گذاشته می‌شود، این موضوع فرصت جدیدی برای طراحی بازی‌ها با در نظر گرفتن قابلیت استریم کردن ایجاد خواهد کرد. البته این موضوع نیز مطرح می‌شود که کدام موتورهای بازی‌سازی باید برای استفاده از این امکانات پیشرفت کنند ولی شرایط به طور حتم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

 

به نظر می‌رسد شرکت کرای‌تک نسبت کنسول نسل بعدی و درایوهای پرسرعت آن بسیار هیجان‌زده است. البته همانند کنسول‌های گذشته، به احتمال زیاد مدت زمانی طول خواهد کشید تا توسعه دهندگان بتوانند از تمامی ظرفیت پلی‌استیشن ۵ و اکس‎باکس اسکارلت در طراحی بازی‌های خود استفاده کنند. احتمالا در سال‌های نخست انتشار این کنسول‌ها، منتظر عرضه‌ی عناوین قابل اجرا برروی کنسول‌های نسل فعلی نیز باشیم.

 

بازی Hunt: Showdown در تاریخ سه‌شنبه ۵ شهریور ماه سال جاری (۲۷ آگست ۲۰۱۹) برای کنسول اکس باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ باید تا پاییز امسال برای تجربه‌ی این بازی آنلاین و اکشن تیراندازی اول شخص منتظر بمانند‌.

 

 

هادی ۰ ۱
اشتراک گذاری
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تمام هدف من از درست کردن این وبلاگ لذت بردن کاربر است و هیچ هدفی غیر از این ندارم پس امید وارم تا وقتی کسی این وبلاگ را سرچ کرد نهایت استفاده را از آن ببرد در ضمن شما می‌توانید ویدیو های ما را در کانال آپارات تماشا کنید همچننین اگر هر سوالی در مورد بازی‌های‌کامپیوتری و یا در نصب‌بازی به مشکلی برخورده‌اید می‌توانید با من ( مدیریت‌ گیم پلی برتر) در منو‌های خاطره‌ها و پرسش و مشاوره در میان‌بگذارید‌.
پیوند های روزانه
قدرت گرفته از بلاگ بیان