خطا‌های رایج نصب بازی (بخش اول)

خلاصه ای از آموزش نصب بازی ها:

برای به پایان رسیدن نصب اکثر ما مشکلی نداریم.بازی هایی نظیر PES هنگام نصب از شما شماره سریال می خواهند که این شماره سریال به صورت یک فایل دفترچه با نام serial درون محتویات CD نصب موجود است.تقریبا در همه ی بازی ها برای نصب دو گزینه ی Custom و Complete پیش روی شماست.در صورت انتخاب Complete بازی به طور کامل در درایو ویندوز(غالبا C) نصب می شود اما با انتخاب گزینه ی دیگر اختیاراتی نظیر تغییر محل ذخیره ی بازی در اختیار دارید.در بازی هایی که Setup فارسی دارند این ۲ گزینه را به ترتیب به نصب دشوار و نصب آسان تغییر داده اند!

توجه داشته باشید که امروزه تمامی بازی های پیشرفته برای اجرا به نرم افزار ها یا کرک احتیاج دارند که در قسمت خطاهای هنگام اجرای بازی(قسمت دوم) به آموزش آن ها پرداخته ام.

خطاهای هنگام نصب بازی:

خطای Not enough Space(مطابق تصویر زیر) یا This Partition is full یا خطاهای مشابه:

آموزش جامع رفع خطاهای نصب و اجرای بازی ها-بخش اول

در درایو انتخابی شما فضای کافی برای نصب بازی وجود ندارد.با انتخاب Browse محل نصب را تغییر دهید.

خطای متداول زیر:

آموزش جامع رفع خطاهای نصب و اجرای بازی ها-بخش اول

این خطا را غالبا در هنگام نصب بازی هایی که دانلود کرده اید و یا نصب DVD های کپی شده مشاهده می کنید.فایلی درون لوحه فشرده خوانده نمی شود.این فایل یکی از اجزای بازی شما را تشکیل می دهد برای مثال ممکن است فایلی گرافیکی مربوط به یک درخت در بازی باشد! با امتحان کردن گزینه ی Retry سیستم دوباره برای خواندن آن فایل تلاش می کند که احتمالا بی نتیجه است.گزینه ی Abort نیز نصب را کنسل می کند.

اما گزینه ی Ignore آن فایل را نادیده گرفته و نصب را ادامه می دهد.و در بسیاری از مواقع مشکلی پیش نمی آید.اما با همان فرض درخت بودن فایل،اگر در بازی به محل درخت بروید با ارور زیر مواجه شده و بیرون می آیید.

آموزش جامع رفع خطاهای نصب و اجرای بازی ها-بخش اول

پیام please insert next disk (تصویر زیر) یا پیغام های مشابه:

آموزش جامع رفع خطاهای نصب و اجرای بازی ها-بخش اول

CD یا DVD بعدی یا هر دیسک درخواستی دیگر برای نصب بازی را قرار دهید و پس از تایید منتظر ادامه ی فرایند نصب باشید.

اخطار زیر یا خطاهای مشابه که در آن عبارات operation system یا xbit می بینید.

آموزش جامع رفع خطاهای نصب و اجرای بازی ها-بخش اول

بازی شما با ویندوز سازگاری ندارد.برای رفع این مشکل ویندوز سازگار با بازی خود را نصب کنید.قبل از خرید بازی به مشخصات درج شده در پشت پاکت توجه کنید.

توجه:در بسیاری از بازی هایی که توسط شرکت های پخش داخلی به فروش می رسند اتوران اجرایی به صورت فلش یا برنامه های دیگری نوشته می شوند که سیستم قادر به اجرای آن ها نیست.در این صورت بر روی درایو DVD خود راست کلیک کرده و با کلیک بر روی open دنبال فایل Setup.exe بگردید.

در این قسمت با پیغام های نسبتا ساده ای هنگام نصب مواجه شدید.در قسمت بعدی با ما همراه باشید تا با علت و آموزش رفع خطاهای اجرای بازی آشنا شوید‌.


اگر در نصب یک بازی مشکل دارید از ما بپرسید تا به شما پاسخ داده شود

منبع: پی سی کوئست:pcquest.ir

هادی ۰ ۰
اشتراک گذاری
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تمام هدف من از درست کردن این وبلاگ لذت بردن کاربر است و هیچ هدفی غیر از این ندارم پس امید وارم تا وقتی کسی این وبلاگ را سرچ کرد نهایت استفاده را از آن ببرد در ضمن شما می‌توانید ویدیو های ما را در کانال آپارات تماشا کنید همچننین اگر هر سوالی در مورد بازی‌های‌کامپیوتری و یا در نصب‌بازی به مشکلی برخورده‌اید می‌توانید با من ( مدیریت‌ گیم پلی برتر) در منو‌های خاطره‌ها و پرسش و مشاوره در میان‌بگذارید‌.
پیوند های روزانه
قدرت گرفته از بلاگ بیان