مصاحبه با عوامل ساخت بازی کنترل
برای آن دسته از علاقهمندان باید بگوییم که داستان بازی Control در شهر نیویورک و در آسمان خراشی به نام The Oldest House جریان دارد. این آسمان خراش جایی است که در واقع اداره کنترل فدرال در آن قرار دارد و تمام مراحل بازی در درون این ساختمان در جریان خواهد بود. شخصیت اصلی داستان بازی جسی فادن (Jesse Faden) نام دارد. جسی پس از مرگ مدیر قبلی اداره فدرال، به عنوان مدیر جدید انتخاب میشود. او قدرتهایی در اختیار دارد که هیچ انسان عادی از آن بهرهمند نیست. در همین راستا، نیرویی قدرتمند و تبهکار به نام هیس (Hiss) باعث میشود تا مردم بر علیه یکدیگر اقدام کنند.در اینجا شخصیت اصلی بازی یعنی جسی است که باید کنترل را به دست گرفته و نیروی مذکور را از بین ببرد.
صرف نظر از اینکه داستان بازی برای ما تا به الان مشخص شده است، اطلاعات و جزئیات بیشتری از بازی طی مصاحبهی وبسایت Gamingbolt با مایکل کاسورینن، کارگردان و بروک مارگز، طراح داستان و روایت بازی به دست آمده که به رسم هر هفته، آن را برای شما کاربران عزیز مهیا کردهایم. بدون هیچ حرف اضافهای شما را به مطالعهی این مصاحبهی جذاب و خواندنی دعوت میکنم.
بیشک بازی Control یک عنوان خیره کننده و جذاب به نظر میرسد اما سوال این است که شما به عنوان توسعهدهندگان این بازی، چگونه به کابران و هواداران خود این اطمینان را میدهید که در سراسر طول بازی، یک گیمپلی خاص و متفاوت در انتظار آنها است؟
ما زمان زیادی را برای درک مفهومهای مختلف بازی صرف کردیم. Control محصولی است که از یک دنیای پر پیچ و خم به همراه شخصیتها و کاراکترهای پیچیده ساخته شده که ایدههای زیادی برای موجودات فرازمینی آن در نظر گرفته شده است. در همین راستا، یک خط داستانی واضح و جذاب وجود دارد که تمامی این تیکهها و بخشها را به هم متصل میکند. همچنان کارهای بسیاری باید انجام شود و تستها و آزمایشهایی برای اطمینان از کارکرد هر یک از این عناوین در نظر گرفته شدهاند. ما سعی میکنیم که در مجموع، یک بازی کاملا متقاوت و منحصر به فرد را در اختیار بازیبازان قرار دهیم. مجموعهای از اتفاقات قابل پیشبینی و همچنین قابل حدس در بازی وجود دارند. نکته مهم این است که شما همچنان ادامه دهید و تسلیم نشوید و تا آخر بازی از یک تجربه عالی لذت ببرید.
به نظر میرسد که بازی Control به عنوان یک بازی واقعیت مجازی مناسب باشد و بتواند در این زمینه موفق عمل کند. نظر شما در اینباره چیست؟
نه، نه در واقع. این بازی روندی سریع را داراست و در این بین حرکات فیزیکی شخصیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. من فکر میکنم بسیار ناخوشایند و خسته کننده به نظر میرسید اگر ما این بازی را به صورت واقعیت مجازی طراحی میکردیم. البته سوال جالبی پرسیدید، این سوال من را به فکر این میاندازد: «باید همچین کاری را میکردیم؟»
---گیمپلیبرتر-با ما همراه باشید
هر آنچه که ما تا به الان از بازی Control دیدهایم، نشانههایی از کارهای استودیوی رمدی بوده است؛ از جمله محیط و جلوههای زنده و رویاگونه و همچنین نقش مهم ما در روایت و داستان بازی. اما سوال اینجا است که چرا انقدر مدت زمان ساخت این بازی طول کشید؟ آیا شما فکر میکنید که این بازی روند عادی و طبیعی خود را طی کرده است و شما در طول این پروژه از درسها و معلومات گذشتهی خود استفاده کردهاید یا عوامل خارجی دیگری وجود داشتهاند که برروی کار شما تاثیر گذاشته و شما به صورت دقیق به آنها توجه کردهاید؟
بله، من اینطوری فکر میکنم. روند ساخت و توسعه بازی Control با طراحی دنیا و محیط آن به خوبی طراحی گیمپلی و دیگر اجزای آن آغاز شد. چون ما میخواستیم یک بازی جدید و متفاوت بسازیم. دنیای بازی چگونه است؟ از چه سبکهایی ما الهام گرفتهایم؟ اینها سوالهایی است که توسط طراح و کارگردان بازی برای ساخت Oldest House پرسیده شد. او به شدت به معماری ساختمانها حساس است و تمامی جوانب محیط بازی را در نظر گرفته است. پس بله، من فکر میکنم این بازی یک روند ساخت طبیعی را داشته است.
گفتنی است که مقابلهها و درگیریهای شدیدی برای شخصیت اصلی بازی یعنی جسی فادن وجود دارند. جسی یک زن معمولی با تجربههای فراطبیعی در دوران کودکی خود است که برادر گمشدهای دارد. برادر او توسط ادارهای گرفته شده است. او سعی دارد تا از معمای برادر خود پرده بردارد و بفهمد که چه اتفاقی برای برادرش افتاده است. او با اتفاقات فراطبیعی، ناآشنا و غریبه نیست چراکه در دوران کودکی با آنها دست و پنجه نرم کرده است. اما اینجا اوضاع فرق دارد و داستان در یک اداره دولتی جریان دارد و اتفاقات فراطبیعی و غیر معمول در این محل رخ میدهند. جسی که این عوامل را حس میکند، یک تضاد بزرگی با این اداره خواهد داشت که سفر او را به عنوان مدیر این اداره جذابتر میکند.
در مورد میانگین مدت زمان بازی Control صحبت کنید و برایمان بگویید که بازیبازان برای اتمام داستان این بازی به چند ساعت زمان نیاز خواهند داشت؟
ما معیار و اندازهگیری دقیقی نداریم چون واقعا بسیار پیچیده است؛ یک بازی بزرگ که میتواند از راههای مختلفی به سرانجام برسد. اما در کل زمانی که ما به آن رسیدیم ۱۶ الی ۲۰ ساعت است. این مقدار زمان برای موقعی است که بازیباز مراحل اصلی بازی به همراه چندین ماموریت فرعی را انجام دهد.
در مورد سیستم پیشروی و پیشرفت بازی چه میتوانید به ما بگویید؟
انواع مختلفی از سیستمهای پیشروی در بازی طراحی شدهاند. شما در ابتدا یک اسلحهی اصلی تحت عنوان Service Weapon در دست خواهید داشت. شما میتوانید در جریان بازی، انواع مختلف دیگری از سلاحها را آزاد کنید اما شایان ذکر است که برای انجام این کار، به مواد اولیهی خاصی نیاز پیدا خواهید کرد که میتوانید آنها را یا در دنیای بازی پیدا کرده یا بسازید. بازیبازان میتوانند تغییراتی را در سلاحهای خود ایجاد کرده که نهایتا میتوانند باعث افزایش قدرت آنها شوند. همانطور که گفتیم، در کل انواع زیادی از وسایل جنگی وجود خواهند داشت؛ از سلاحهایی با برد کم گرفته تا اسلحههایی که میتوانند شکافهایی را در محیط ایجاد کنند. همچنین شخصیت اصلی نیز، قابلیت تغییر و ارتقا دارد و شما میتوانید بعضی از تواناییهای آن را قدرتمندتر و تقویت کنید.
میتوانید قابلیتهای مختلف و عدیدی را با پیدا کردن قدرتهای بیشتر به دست آورده و به شخصیت خود اضافه کنید. شما وارد یک آزمون تحت عنوان Astral Plane میشوید و پس از موفقیت در این آزمون، قابلیت مورد نظر را به دست خواهید آورد. به عنوان مثال یکی از قابلیتهایی که میتوان به جسی افزود، توانایی پرتاب کردن اجسام به محلهای مختلف است. حالا بعد از به دست آوردن قابلیتهای مختلف، میتوانید آنها را به واسطهی امتیازات مختصشان که پس از کامل کردن مراحل و ماموریتها به شما داده میشود، ارتقا دهید. هر یک از تواناییهای جسی، یک نمونهی درختی دارند که مرحله به مرحله میتوانید سطح بعدی آنها را آزاد کرده و سپس ارتقا دهید.
آیا برنامهای برای انتشار بستههای الحاقی و گسترش دهنده داستان بازی، پس از عرضهی رسمی Control دارید؟
ما برنامهای مختص به بهروزرسانیها و بستههای الحاقی بازی Control ریختهایم اما این موارد برای آیندهای دورتر خواهند بود. من فکر میکنم چندی پیش اعلام کردهایم که دو بسته الحاقی برای Control وجود خواهد داشت اما تاریخ دقیقی برای عرضهی آنان در نظر نگرفتهایم. این بهروزرسانیها داستان بازی را کامل خواهند کرد و به نوعی آن را گسترش میدهند. پس Control به همراه این بستههای الحاقی، یک داستان کامل و جذاب را در اختیار بازیبازان و کاربران قرار میدهد.
آیا فکر میکنید بازی Control میتواند به عنوان یک مجموعه و فرانچایز ادامه یابد؟
ما همیشه به تمامی بازیهایمان به عنوان شروع کننده دنیا و جهانی جدید برای خودشان نگاه میکنیم. ما فعلا به روند انجام کارها و اجرای درست آنها توجه میکنیم اما این موضوعی است که میتواند برای هر بازی اتفاق بیفتد.
حالا باید این سوال را از شما بپرسم، آیا فکر میکنید ما میتوانیم در آینده شاهد بازیهای Alan Wake 2 و Quantum Break 2 باشیم؟ چه مشکلات و سختیهایی برای رسیدن به این عناوین و ساختن آنها وجود دارند؟
در حال حاضر، ما واقعا تمامی تمرکزمان را برروی بازی Control گذاشتهایم. Alan Wake یکی از بازیهای ما است و ما همگی آن را دوست داریم اما بگذارید این موضوع را فعلا همینجا کنار بگذاریم.
رزولوشن و نرخ فریم این بازی برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴ پرو و اکسباکس وان اکس چگونه خواهد بود؟
فعلا نمیتوانیم در مورد این موضوع صحبت کنیم، متاسفم.
کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس اسکارلت تایید شدهاند که حافظه داخلی خواهند داشت. این موضوع به کارکرد بازی چه کمکی خواهد کرد؟
خب، داشتن حافظه داخلی واقعا فوق العاده است چراکه بسیاری از مشکلات استریم را برطرف خواهد کرد. من هم مثل تمامی بازیبازان و کاربران از افت سرعت برای بارگذاری نقشهها و دنیاهای بازی متنفر هستم. خلاص شدن از تمامی این مشکلات، یکی از خبرهای خوب برای طرفداران بازیهای ویدئویی به حساب میآید و البته، ما همگی داشتن سخت افزاری قدرتمند و قوی را دوست داریم. این موضوع به ما کمک میکند تا راحتتر جلوههای خیره کننده و نو را ابداع کنیم. ما همواره به دنبال کسب تکنیکهای منحصر به فرد و جلوههای بصری جذاب برای بازیها هستیم. پس، من فکر میکنم این موضوعی که اشاره کردید خبرهای خوبی را به همراه خواهد داشت.
بازی Control در تاریخ ۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ (۲۷ آگوست ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههایشخصی عرضه خواهد شد.
شما دوستان میتوانید برای آشنایی بیشتر با این بازی مطلبهای "سیستم مورد نیاز بازی contorol اعلام شد" و "بازی contorol گلد شد" را مطالعه فرمایید.
امیدوارم همه لذت برده باشید.(گیمپلیبرتر)
نوشته شده توسط گیمفا و ویرایش شده به دست گیمپلیبرتر