هیچ چیز کامل نیست‌: برسی و نقد بازی ماشین‌های قراضه 2 رئیس بزرگ ریمیک


هیچ چیز کامل نیست‌: برسی و نقد بازی ماشین‌های قراضه 2 رییس بزرگ ریمیک

با سلام خدمت همۀ دوستان و دنبال کنندگان گرامی‌. این بازی که اکنون نقد شده‌؛ بازی ماشین‌های قراضه 2 رئیس بزرگ ریمیک است که توسط دوست‌عزیز محمد‌صالح کامیاب مدیریت استودیو بازی‌سازی آپروم (upprom.blog.ir)  ساخته شده است. جناب‌کامیاب از من درخواست کردنند تا برای ایشان این نقد را بنویسم‌. خب از مقدمه‌چینی‌ها می‌گذریم و بدون حرف اضافه به سراغ نقد می‌رویم‌.

قبل از هر چیز باید اشاره کرد که این بازی یک بازی فوق‌‌العاده نیست و من این بازی را در سطح یک بازی بزرگ نقد نمی‌کنم پس من از این بازی انتظار بسیاری ندارم و فقط به عنوان یک بازی کوچک به آن نگاه می‌کنم‌. بالاخره می‌توانم به سراغ نقد بروم‌.

چیزی که از همان ابتدای بازی نظر من را جلب کرد‌، رابط ‌‌کاربری بازی بود منظورم همان منوی آغاز بازی که بسیار ساده و هنری طراحی شده بود ابته کمی ابتدایی به نظر می‌رسید‌‌، خب الان که وارد نقد قسمت رابط کاربری شده‌ام بهتر است کامل این بخش را توضیح دهم‌؛ این بخش واقعا چیز زیادی ندارد اما یک مشکل بزرگ دارد (وقتی وارد بازی می‌شوی و کمی جلو می‌روی‌، برای مثال در جایی از بازی گیر می‌کنی و قصد داری به رابط کاربری منتقل شوی تا از آن‌جا بتوانی دوباری با کلیک بر روی شروع مجدد به بازی برگردی ولی هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد بلکه شما باید از بازی خارج شوید و دوباره وارد شوید که این بسیار آذار‌دهنده است)‌. اولین چیزی که پس از ورود به بازی نظراتان را جلب خواهد کرد‌؛ احتمالاٌ پس‌زمینه (background) بازی خواهد بود که بسیار چشم‌آذار است البته این موضوع به ثلیقه شما نیز بستگی دارد‌.

هیچ چیز کامل نیست‌: برسی و نقد بازی ماشین‌های قراضه 2 رییس بزرگ ریمیک

به نظر اکنون وقت برسی فنی بازی رسیده است یا به اصطلاح حرفه‌ای (گیم‌پلی) بازی‌‌، اگر بخواهم از این قسمت بازی چشم منتقدی خود را کنار بگذارم و فقط به عنوان یک بازی‌باز (گیمر) برای شما بگویم‌؛ بازی در زمینه گیم‌پلی پر از مشکل است‌‌، اگر بخواهم مثالی بزنم‌؛ به‌عنوان اولین چیز می‌توانم بگویم حرکت ماشین که بسیار نا‌جور طراحی شده یا در جایی از بازی شما از مسیر بازی خارج می‌شوی و انتظار داری که رابط کاربری بازی باز شود اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد و شما فقط پس‌زمینه بازی را خواهید دید‌. بهتر است دیگر از مشکل‌ها نگویم و کمی از خوبی‌های بازی بگویم‌. یکی از این خوبی ها صدا‌گذاری بازی است و بهترین بخش صدا‌گذاری‌؛ صدای شلیک گلوله‌ای است که از اسلحه‌ای که بر روی سقف ماشین نصب شده است که واقعا زیباست و یکی دیگر از این زیبایی‌ها‌، صدای استارت ماشین هست که واقعا زیباست اما حیف که از این بخش خوب استفاده نشده و شما هر باری که به ماشین گاز می‌دهید‌، دوباره این صدای استارت را می‌شنوید و این‌قدر این صدا را خواهید شنید که دیگر نه تنها برای شما لذت بخش نیست بلکه باعث خورد شدن عصاب شما می‌شود‌.

این‌قدر‌، این مشکل‌های بازی زیاد است که نمی‌توان از هیچ کدام چشم‌پوشی کرد‌. یکی دیگر از این مشکل‌ها ماشینی است که شما را دنبال می‌کند و اگر باستید این ماشین به شما خواهد زد اما هیج اتفاقی به جز یک صدای گوش‌خراش نخواهید شنید و هیچ اتفاقی برای ماشین شما نخواهد افتاد‌. چقدر خوب می‌شد اگر شما جان داشتید و با هر بار برخورد این ماشین جان شما کم می‌شد‌؛ آن وقت هیجان بازی زیاد‌تر می‌شد‌. به احتمال زیاد هر‌کس این بازی را بازی کرده باشد‌، مثل من در اولین برخورد با ماشین دنبال‌کننده‌، قصد تیر‌اندازی به آن را خواهد کرد‌‌، با همان اسلحه که صدای زیبایی دارد اما واقعیت این است که این اصلحه حتی به درد لایه جرز دیوار هم نمی‌خورد چون هر چقدر تیر‌اندازی کنید‌؛ هیچ اتفاقی برای ماشین‌دنبال‌کننده نخواهد افتاد اما باید اعتراف کنم که گاهی این اسلحه به کار خواهد آمد‌. اگر شما در جایی گیر کنید می‌توانید با تیراندازی به دیوار آن‌جا خود را رها کنید‌.

سخن آخر‌: این بازی می‌توانست‌، خیلی کامل‌تر از این چیزی باشد که هست و توصیه من به دوست‌عزیز جناب کامیاب این است که همه این مشکلاتی که من به آن اشاره کردم را بر‌طرف کند و کمی بازی را طولانی‌تر کند‌.

 در واقع منظور من از هیچ چیز کامل نیست‌، در عنوان نقد این است که این بازی می‌تواند کامل‌تر و پر محتوا‌تر از این چیزی که هست به‌شود‌،‌ حتی بهترین بازی‌های جان نیز کم و کاستی ‌هایی دارند‌.

نکات مثبت:صداگذاری خوب در برخی موارد-طراحی هنری نسبتاٌ جالب-بازی از ایده خوبی استفاده می‌کند و جای کار زیادی دارد‌.

نکات منفی‌: حرکت ماشین-ماشین‌دنبال‌کننده-اسلحه‌کم‌کاربرد-تکرار صدای‌استارت-کم بودن کل‌بازی و مسیر‌بازی_چیزی در بازی به نام رابط کاربری درست وجود ندارد-پس‌زمینه بازی‌.

شما دوستان‌عزیز می‌توانید برای دانلود این بازی به مطلب دانلود بازی ماشین‌های قراضه 2 رئیس بزرگ ریمیک بر روی لینک کلیک کنید‌.

هادی ۱ ۵
اشتراک گذاری
محمدصالح کامیاب
آفرین خیلی خوب بود حتما تو بازی های بعدی این مشکلات رو رفع می کنم.
:)

ممنون این نکاتی رو که گفتم حتما رفع کن و برای یه بازی وقت بزار  و یه بازی خیلی خوب بساز اگه که بتونه داستان داشته باشه که دیگه خیلی خیلی جذاب میشه‌.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تمام هدف من از درست کردن این وبلاگ لذت بردن کاربر است و هیچ هدفی غیر از این ندارم پس امید وارم تا وقتی کسی این وبلاگ را سرچ کرد نهایت استفاده را از آن ببرد در ضمن شما می‌توانید ویدیو های ما را در کانال آپارات تماشا کنید همچننین اگر هر سوالی در مورد بازی‌های‌کامپیوتری و یا در نصب‌بازی به مشکلی برخورده‌اید می‌توانید با من ( مدیریت‌ گیم پلی برتر) در منو‌های خاطره‌ها و پرسش و مشاوره در میان‌بگذارید‌.
پیوند های روزانه
قدرت گرفته از بلاگ بیان