آیا عوارض های اعتیاد به بازی کامپیوتری و راه درمانش را می دانید

همانطور که می دانیم بازی های کامپیوتری مزایا و معایبی دارد یکی از این معایب اعتیاد به بازی است الان من تصمیم دارم تا عوارض اعتیاد به این بازی را برای شما عزیزان بنویسم و همین طور چند راه درمان آن را که خودم نیز تجربه کردم

عوارض فیزیکی اعتیاد به بازی های کامپیوتری
« نوعی بیماری مربوط به مچ دست » = سندروم تونل کارپال
= میگرن
= اختلال خواب
= کمردرد
= اختلال در غذا خوردن
= عدم توجه به بهداشت شخصی

علایم فیزیکی اعتیاد به بازی های کامپیوتری
« نوعی بیماری مچ دست که مربوط به عصب های مچ دست می شود » = سندروم تونل کارپال
= اختلالات خواب
= کمردرد و گردن درد
= سردرد
= ضعیف شدن چشم
= بی نظمی در خوردن وعده های غذایی
= بی توجهی و غفلت از بهداشت شخصی

در موارد شدید:
اگر فردی دو یا سه مورد از این نشانه ها را داشته باشد، می تواند در دسته بندی افراد معتاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری
قرار گیرد:
= تمایل و علاقه شدید
= بی اهمیت نشان دادن زمان
= عدم بازرسی زمان
= از دست دادن زمان
= تاثیر منفی بر دیگر بخش های زندگی
= پنهان بردن به بازی و اینترنت به هنگام بروز مشکلات
= دفاع از عملکرد
= استفاده غلط از پول

روش های درمان اعتیاد به بازی کامپیوتری

1-سعی کنید همیشه در زندگی برنامه ریزی و اولویت داشته باشید

2-اگر نمی توانید خود را کنترل کنید با خود بگوید اشکال ندارد اما بعد از این که کار های مهم ام را انجام دادم یا با خود بگوید بعدا تا صبح بازی می کنم یه جوری خودتان را راضی نگه دارید

3-سعی کنید جایزه ای کار کنید برای مثال اگر خیلی به بازی علاقه دارید و دانشجو یا دانش آموز هستید با خود شرط ببندید که پس از این قدر درس خواندن این قدر بازی می کنم خیلی تاثیر مفیدی دارد

4-سعی کنید بیشتر وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید در بلند مدت باعث می شود کمتر دلتان برای بازی تنگ شود

5-اگر از آن دسته ای هستید که تا دیر وقت بیدار می مانید و بازی میکنید پیشنهاد می کنم شب ها زود تر بخوابید هر چند برای شما سخت باشد

6-سعی کنید با تفریح های دیگر مثل ورزش کردن جایش را پر کنید البته این به این معنا نیست که اصلا بازی نکنید این یعنی کمتر بازی کنید

نتیجه گیری و کلام آخر

همه این مواردی که من یاد کردم و در اینجا آوردم به خود فرد بستگی دارد که آیا اراده برای ترک این کار دارد یا نه و گر نه همه این نوشته ها به پچیزی نمی ارزد و هیچ ارزشی بدون اراده ندارد (به شما دوستان پیشنهاد می کنم که با اراده به جلو بروید)

امید وارم همه شما از این مطلب راضی بوده باشید

اگر مظلب نامفهوم بود و سوالی داشتید در زیر مطلب بنویسید تا من به شما پاسخ دهم


هادی ۰ ۰
اشتراک گذاری
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تمام هدف من از درست کردن این وبلاگ لذت بردن کاربر است و هیچ هدفی غیر از این ندارم پس امید وارم تا وقتی کسی این وبلاگ را سرچ کرد نهایت استفاده را از آن ببرد در ضمن شما می‌توانید ویدیو های ما را در کانال آپارات تماشا کنید همچننین اگر هر سوالی در مورد بازی‌های‌کامپیوتری و یا در نصب‌بازی به مشکلی برخورده‌اید می‌توانید با من ( مدیریت‌ گیم پلی برتر) در منو‌های خاطره‌ها و پرسش و مشاوره در میان‌بگذارید‌.
پیوند های روزانه
قدرت گرفته از بلاگ بیان