راک استار متهم به نپرداختن مالیات در انگلستان شد


شرکت راک‌استار، یکی از پردرآمدترین شرکت‌های بازی‌سازی بوده که از محبوبیت خاصی بین طرفداران خویش برخوردار است. این شرکت با انتشار عناوینی از جمله Red Dead Redemption 2 و Grand Theft Auto V، به سود قابل توجهی در سراسر دنیا دست یافت. در سه سال گذشته، شرکت راک‌استار توانسته تا از پرداخت چهل و دو میلیون پوند به سازمان مالیاتی بریتانیا، شانه خالی کند و حتی یک پنی به این سازمان ندهد. راک‌استار برای فرار از مالیات، از قانونی استفاده می‌کند که به آن عفو مالیاتی برای شرکت‌های غیر انگلیسی گفته می‌شود. با این‌که راک‌استار، شرکتی انگلیسی نیست ولی استودیوهای انگلیسی زیادی را در خدمت دارد؛ حال موسسه‌ی تحقیقاتی TaxWatch، با استناد به این‌که راکستار از استودیوهای انگلیسی برای ساخت بازی‌ها استفاده می‌کند و سود زیادی را از این طریق به دست می‌آورد، خواستار تحقیقات سازمان مالیاتی بریتانیا در این باب شده است. موسسه‌ی TaxWatch اعتقاد دارد که با توجه به مالیات سنگینی که شرکت‌های بازی‌سازی بریتانیایی باید پرداخت کنند، عفو مالیاتی شرکت راک‌استار امری ناعادلانه بوده و جلوی آن باید گرفته شود.

---گیم‌پلی‌برتر-با ما همراه باشید‌.

از سال ۲۰۱۳ که بازی Grand Theft Auto V عرضه شد، شرکت راک‌استار به فروش شش میلیارد پوندی دست یافت و از این مبلغ، حدود پنج میلیارد پوند سود خالص بوده است و تمام این سود، به شرکت راک‌استار تعلق گرفت و مالیاتی از آن پرداخت نشد. طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که شرکت راک‌استار در زیر فشار رسانه‌ای سنگینی قرار گرفته است و باید ببینیم که این شرکت قدرتمند، چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

امید‌وارم همه از این مطلب لذت برده باشید‌.



هادی ۰ ۰
اشتراک گذاری
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
تمام هدف من از درست کردن این وبلاگ لذت بردن کاربر است و هیچ هدفی غیر از این ندارم پس امید وارم تا وقتی کسی این وبلاگ را سرچ کرد نهایت استفاده را از آن ببرد در ضمن شما می‌توانید ویدیو های ما را در کانال آپارات تماشا کنید همچننین اگر هر سوالی در مورد بازی‌های‌کامپیوتری و یا در نصب‌بازی به مشکلی برخورده‌اید می‌توانید با من ( مدیریت‌ گیم پلی برتر) در منو‌های خاطره‌ها و پرسش و مشاوره در میان‌بگذارید‌.
پیوند های روزانه
قدرت گرفته از بلاگ بیان